En god serviceoplevelse i en taxa; hvor svært kan det være?
Det er sjovt at tænke på, hvor lidt der egentlig skal til for at give kunder en god serviceoplevelse. Især hvis ens forventninger som udgangspunkt er lave.
I dag skulle jeg hjem fra arbejde med taxa, fordi bussen var kørt. Da jeg bestilte fik jeg at vide taxaen ville komme om 7-9 minutter. Præcis 8 minutter senere holder taxaen foran bygningen, og det første chaufføren siger er “sorry to keep you waiting” – thumbs up nummer 1.
Inde i taxaen er der monteret knager på forsæderne til bagsædepassagerernes habitjakker – thumbs up nummer 2.
I vinduet er der placeret en fin oversigt over fordelingen af flyselskaber på de forskellige terminaler i lufthavnen – thumbs up nummer 3.
Et par minutter inde i turen lægger chaufføren mærke til at jeg hoster lidt, og tilbyder fluks nogle hostebolcher – thumbs up nummer 4.
Turen kostede 17,6 $ og jeg giver chaufføren 20$ med ordene “keep the change”. Han går meget beskedent ud fra, at jeg kun mener han skal beholde de 40 cents, og skal til at give mig en 2$ seddel tilbage – thumbs up nummer 5. Han fik selvfølgelig de 2$, men efter at have tænkt over det, ville jeg faktisk ønske jeg havde givet lidt mere….